Monday, December 3, 2012

Jambu Batu Jeruk Madu



 Inilah rupanya Jambu Batu Jeruk Madu tu, ada sape-sape pernah makan ker? Sebungkus tu RM 5, ada tiga biji, besar-besar juga buahnya. Rasanya memang sedap & manis sangat-sangat. Buah jambu jeruk madu ni datangnya dari Thailand, aku beli masa pi Danok ritu. Kalo pi sana tak sah kalo tak beli jambu batu jeruk madu nih.



Inilah rupanya bila dah potong-potong, bila makan terasa keranggupan buahnya jambu..




15 comments:

Norhaizan hakim said...

Kat penang pun ada tapi tanpa bijik..

mama aini said...

assalam dear..tak pernah makan lagi..nampak cantik pulak jeruk jambu tu.. ;)

fiza said...

nampak sedap jer :)

Ibu Lala said...

Akak selalu beli jambu ni. Sepeket 10 hengget. Ada 2 biji je. Murh la kalau 3 biji 5 hengget. Selalu ada kat cameroon highland atau pun hentian tapah je. Tmpt lain x de.

khairul hassan said...

ini klu wife sy jumpak ...hmmm...habiss...

header jer x setel lagi..x dak masa nk fkir nk buat yg baru :)

Leeza dayasari [santai leeza] said...

follower ke 578,,,,

Shasha Yacob said...

salam kenal. :D

jambu ini macam jambu batu lah. sodpa. :D

LYAfrina said...

nmpk gebu isinya..mmg x pnh jumpa pon...apatah lg nk mkn..mmg nmppk sedap

azieazah said...

Kalu singgah di RnR sepanjang ke utara, menng kompom la ada jual. Banyak. Terutama kat hentian Tapah tu. Cuma saya tak pernah beli. Warna hijaunya sangat menggoda sekali!

Marya Yusof said...

As salam Kasih Salina,

Pernah makan! Biasa beli di Cameroon Highland! Rasa mcm epal + jambu batu! Ranggup & sedap! tertanya2 mcmana proses pembuatannye tu ye? Ke mmg ada pokoknye...errr...

TiranaAduka said...

masam tak rasanya?

TiranaAduka said...

masam tak rasanya?

fiza said...

Sedapnya. Tak pernah makan lagi.

syiela said...

saya tak pernah makan la pulak kak.. nampak cam sedap sangat la.. nanti nak mencari

kila sahkilah said...

Kt tangjung malim pon ade. Tp warne merah...